.product-page-description { box-shadow: none !important; }
top of page
Szerző képeTibor Ámann

Miért kopik a matricám?

Frissítve: nov. 2.

Gyakran felmerül ez a kérdés még olyan versenyzők körében is, akik nem az első szettjüket ragasztották már fel, tehát tisztában vannak az alapanyagokkal és a felhasználásból következő hatásokkal. Különösen az utóbbi évben lett ez sok ember számára visszatérő probléma, amióta a komolyabb matricás cégek minimum 20% de, vannak akik ettől sokkal nagyobb áremelést is eszközöltek. Ezek mellett az új motorok árai is szinte a duplájukra emelkedtek. Az áremlekedést kiváltó gazdasági és politkai okokat most nem szeretnénk részletezni. Nézzük tehát a kopás okait!



  1. Matrica vastagság és alapanyag:

    Ez a kettő legfontosabb tényező, ami befolyásolja az élettartamot. Minél vastagabb a dekor és minél erősebb a ragasztója, annál tovább tud ellenállni a külső behatásoknak. Persze örökké tartani a legvastagabb alapanyag sem fog, viszont sok üzemórás használat után is kevésbé lesz "leélt" hatású egy motor, ha jól választottuk meg a rávaló szett vastagságát.


  1. Motorozási stílus:

    Vannak olyan riderek, akik szinte alig érintkeznek motorozás közben a motorjuk idomjaival, így a lazább motorozási stílusuknak köszönhetően kevésbé koptatják szét a felragasztott dekort. Persze ez nem egyenlő azzal, hogy az illető amatőr, illetve azzal sem, hogy aki utolsó erejével is szorítja a gépet minden esetben profi versenyző.


  2. A motor idomzatának formája:

    Előfordul, hogy valaki évekig kihúzza egy matricaszettel, aztán vesz egy másik motort és 10 üzemóra alatt leamortizálja az új matricáját. Ilyenkor szokott jönni hozzánk a hívás, hogy nem jó az alapanyag. Abba sokan bele sem gondolnak, hogy az új motor formája más mint az előzőé, gyakran az újabb modelleken a felületek is nagyobbak és ezáltal könnyebben sérülnek. Ahol eddig hozzá sem ért a csizma, most teljes erővel dörzsöli stb. Régóta a világ egyik legkedveltebb fóliájára gyártunk, amelyet direkt off-road felhasználásra terveznek, sőt a gyártás is a lehető legkomolyabb minőségben történik. Ezáltal a gyártott termékek minőségében a rendkívül ritkán előforduló alapanyaghiba szinte kizárható.


  3. Felragasztás:

    A ragasztás minősége szintén nagyon sokat tud javítani vagy rontani az élettartamon. Főleg ha az új idomok esetében kimarad a szilikonmentesítés, vagy a végén a "rásütés". Ezek hiányában kár is ragasztani, bízzuk inkább szakemberre.


  4. A használat helye:

    Biztos mindenki tapasztalta, hogy a sár nem csak a kondit és az idegeket öli meg, hanem a motort is és a matricaszettre is elég rossz hatással bír...


  5. Közösségi média hatása:

    Most biztos sokan felröhögnek, hogy ez meg mit keres a felsorolásban. De igenis rettentő nagy befolyásoló hatása van. Miért? - A közösségi médiában látható, komoly pénzen tuningolt és frissen dekorozott motorok, vagy a világhírű MX-Enduro csapatok depóban lefényképezett csili-vili vasai torz képet alakítottak ki sok ember fejében a saját motorját illetően. Ennek hatására kezdte el sokmindenki ledobálni az évjáratazonos elemeket, hogy újabbnak tűnjön pár évjárattal a gépe, sőt egy friss használtmotor adás-vételből sokszor még haza sem értek, de már rendelik is az új dekorszettet. Így alakult ki az a tudat, hogy egy krossz vagy enduró motornak mindig és mindenhol tökéletesen kell festenie, karcolás és hiba mentesen. Közben pedig elfelejtődik, hogy ezek többnyire off-road versenykörülményekre vannak tervezve . Homokba, porba, erdőkbe vagy sziklás hegyoldalakra. A rendeltetésszerű használatból adódóan amortizálódik a technika.



Összegezve a dolgot, nem menekülni szeretnénk a felelősség alól, de fentebb írt pontokat érdemes megvizsgálni mielőtt bármilyen konklúziót levonnánk. Ha pedig úgy érezzük, hogy mégsem ezek az okok álnak a háttérben, kollégáink szívesen segítenek a probléma megismerésében és orvoslásában.

26 megtekintés0 hozzászólás

Comments